Regulaminy Elysium 2025
Regulamin Odwiedzających
§ 1 Postanowienia ogólne
- regulamin dla odwiedzających określa zasady uczestnictwa w Festiwalu Elysium 2025 (zwanym dalej „Festiwalem").
- Organizatorem Festiwalu jest Marek Pastuszczak Elysium z siedzibą w Rzeszowie, przy ulicy Zbyszewskiego 9/10, NIP: 8133880027 (zwany dalej „Organizatorem").
- Festiwal elysium odbywa się w dniach:
- 5.07.2025 – w godzinach od 10:00 do 20:00,
- 6.07.2025 – w godzinach od 10:00 do 18:00
- Festiwal odbywa się na terenie EXPO XXI, ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie (określanym dalej w regulaminie jako "teren Festiwalu" lub "obiekt").
- Festiwal nie jest imprezą masową zdefiniowaną w Ustawie z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 616).
- Festiwal składa się z: trzech wydarzeń kulturalnych i jednego wydarzeniach handlowego. Każde z wydarzeń kulturalnych posiada osobny limit uczestników mogących przebywać na jego terenie. Uczestniczy będą zliczanie na wejściu do stref poszczególnych wydarzeń kulturalnych.
§ 2 Warunki uczestnictwa
- Status Uczestnika Festiwalu otrzymuje każda osoba, która uzyskała dokument uprawniający do wstępu tj. bilet, poprzez zawarcie umowy z Organizatorem za pośrednictwem strony internetowej lub w punkcie rejestracyjnym (kasa) przy wejściu na teren Festiwalu, z uwzględnieniem wyjątków opisanych w punkcie 3.
- Osoby, które nie ukończyły 13 roku życia, mogą uczestniczyć w Festiwalu wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej.
- Każdy Uczestnik zobowiązany jest do rejestracji w punkcie obsługi zlokalizowanym przy wejściu na teren Festiwalu w celu potwierdzenia obecności i otrzymania oznaczenia uczestnictwa.
- W przypadku uczestników niepełnoletnich, na żądanie Organizatora lub jego przedstawicieli, wymagane jest okazanie (oraz posiadanie przez cały czas trwania Festiwalu) pisemnej zgody rodzica lub prawnego opiekuna zawierającej: dane uczestnika, dane opiekuna, numer kontaktowy do opiekuna oraz oświadczenie wyrażające zgodę na udział w Festiwalu. W razie wątpliwości dotyczących autentyczności dokumentu, Organizator zastrzega sobie możliwość weryfikacji zgody poprzez kontakt z opiekunem. Wymóg ten dotyczy również osób małoletnich wymienionych w punkcie 2, jeśli opiekunem nie jest rodzic lub prawny opiekun.
- Wyłącznie osoby posiadające właściwe oznaczenie uczestnictwa mogą przebywać na terenie Festiwalu. W sytuacji zagubienia oznaczenia uczestnictwa, Uczestnik jest zobowiązany do natychmiastowego zgłoszenia się do punktu rejestracji celem uzyskania duplikatu. Uzyskanie duplikatu wiąże się z koniecznością ponownego zakupu biletu.
- W przypadku zastosowania opasek jako formy oznaczenia uczestnictwa, każdy Uczestnik jest zobowiązany do noszenia opaski w sposób wskazany przez Organizatora. Brak opaski w wyznaczonym miejscu jest równoznaczny z zagubieniem oznaczenia uczestnictwa.
- Zakupione bilety nie podlegają zwrotowi, za wyjątkiem biletów nabytych w przedsprzedaży, zgodnie z warunkami określonymi w regulaminie sprzedaży platformy, za pośrednictwem której dokonano zakupu.
- Zabronione jest wnoszenie na teren Festiwalu, bez uprzedniej zgody Organizatora, następujących przedmiotów
- wszelkiego rodzaju broni (palnej, białej, treningowej, pneumatycznej)
- amunicji materiałów wybuchowych
- substancji łatwopalnych i toksycznych
- przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu uczestników
- substancji odurzających i psychoaktywnych
- Bez uzyskania odrębnej zgody przedstawiciela Organizatora, zabronione jest wnoszenie na teren Festiwalu napojów alkoholowych zakupionych poza jego obszarem.
- Wprowadzanie zwierząt na teren Festiwalu jest zabronione, z wyłączeniem psów asystujących posiadających odpowiednie oznaczenie.
- Na terenie Festiwalu obowiązują bezwzględne wymienione niżej zakazy. W przypadku niezastosowania się do tego obostrzenia osoby te będą usuwane z terenu festiwalu bez możliwości zwrotu kosztów zakupu biletów.
- zakaz używania otwartego ognia
- zakaz używania wyrobów tytoniowych i elektronicznych papierosów wewnątrz obiektu
- zakaz posiadania i zażywania substancji odurzających i psychoaktywnych
- Na terenie Festiwalu obowiązuje bezwzględny zakaz konsumpcji alkoholu poza wyznaczoną strefą. W przypadku niezastosowania się do tego obostrzenia osoby te będą usuwane z terenu festiwalu bez możliwości zwrotu kosztów zakupu biletów.
- Na terenie Festiwalu obowiązuje zakaz prowadzenia jakiejkolwiek formy agitacji politycznej. Naruszenie tego zakazu będzie skutkować natychmiastowym usunięciem z terenu Festiwalu niezależnie od zakupionych biletów, bez możliwości zwrotu kosztów ich zakupu. W przypadku zniszczenia materiałów i środków służących agitacji politycznej w czasie festiwalu np. podczas usuwania osób agitujących z terenu festiwalu organizator nie odpowiada za te zniszczenia.
- Całkowicie zabronione jest prowadzenie na terenie Festiwalu działalności określonej w Art. 256 § 1 ustawy 6 czerwca 1997 r. Kodeks Karny (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 17 ze zm.). Prezentowanie lub posiadanie przedmiotów wymienionych w Art. 256 § 2 Kodeksu Karnego skutkować będzie usunięciem z terenu Festiwalu bez zwrotu kosztów oraz zgłoszeniem incydentu odpowiednim służbom.
- Uczestnicy zobowiązani są do wzajemnego szacunku i poszanowania praw innych osób.
- Każdy Uczestnik ma obowiązek dbać o czystość w obiekcie i jego otoczeniu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii wyrażanych przez Uczestników Festiwalu i nie utożsamia się z nimi.
- Na terenie Festiwalu zabrania się rozpowszechniania, powielania i sprzedaży materiałów chronionych prawami autorskimi.
- Uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania poleceń wydawanych przez przedstawicieli Organizatora i służby porządkowe.
- Uczestnictwo w Festiwalu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na rejestrację fotograficzną i filmową wydarzenia oraz wykorzystanie wizerunku Uczestnika w materiałach promocyjnych Organizatora, zarówno w formie elektronicznej, jak i drukowanej.
§ 3 Ograniczenie odpowiedzialności i działania reklamowe
- Organizator nie przyjmuje odpowiedzialności materialnej za przedmioty zniszczone, zagubione lub pozostawione bez nadzoru przez Uczestników na terenie Festiwalu, w tym w strefach wydarzeń kulturalnych, przestrzeni wydarzenia handlowego lub w obrębie stoisk wystawców.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Uczestników względem innych Uczestników, wystawców lub osób trzecich na terenie Festiwalu , w tym w strefach wydarzeń kulturalnych, przestrzeni wydarzenia handlowego lub w obrębie stoisk wystawców.
- Wprowadzanie na teren Festiwalu jakichkolwiek materiałów reklamowych lub promocyjnych wymaga wcześniejszego uzgodnienia z Organizatorem. Przeprowadzanie działań promocyjnych bez stosownej zgody jest zabronione.
- W przypadku prowadzenia nieautoryzowanych działań promocyjnych, Organizator ma prawo:
- zażądać natychmiastowego usunięcia materiałów reklamowych
- w razie niezastosowania się do żądania, usunąć materiały na koszt Uczestnika bez konieczności uzyskania upoważnienia sądowego
- nałożyć na Uczestnika karę w wysokości 1500 zł
- obciążyć Uczestnika kosztami usunięcia materiałów oraz naprawy ewentualnych szkód powstałych w wyniku ich ekspozycji
§ 4 Wykluczenie z uczestnictwa
- Organizator zastrzega sobie prawo do usunięcia z terenu Festiwalu, bez zwrotu poniesionych kosztów, osób:
- nieposiadających ważnego oznaczenia uczestnictwa
- niepełnoletnich bez wymaganej zgody opiekuna prawnego
- usiłujących wnieść przedmioty zabronione wymienione w § 2 pkt 9 i 10
- naruszających zakazy określone w § 2 pkt 11 lub będących pod wpływem substancji odurzających
- zachowujących się nieodpowiednio, w tym agresywnie lub wulgarnie
- naruszających nietykalność cielesną lub godność osobistą innych Uczestników
- łamiących przepisy prawa
- nieprzestrzegających postanowień Regulaminu lub poleceń Organizatora
- Organizator zachowuje prawo do zgłaszania wszelkich naruszeń prawa odpowiednim służbom lub organom.
§ 5 Postanowienia końcowe
- W kwestiach nieujętych w regulaminie ostateczną decyzję podejmuje Organizator.
- Organizator zastrzega możliwość wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu.
- Każdy Uczestnik Festiwalu ma obowiązek zapoznać się z Regulaminem i przestrzegać jego zapisów. Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z odpowiedzialności za nieprzestrzeganie jego postanowień ani z ponoszenia konsekwencji wynikających z ich naruszenia.
- Uczestnictwo w Festiwalu jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu.
- Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej Festiwalu https://festiwalelysium.pl/ oraz w punkcie informacyjnym podczas trwania Festiwalu.
Zgody rodziców
Kliknij w przycisk poniżej, aby otworzyć odpowiednią zgodę
Regulamin Wystawców
§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady uczestnictwa w Festiwalu Elysium 2025 (zwanym dalej „Festiwalem").
- Organizatorem Festiwalu jest Marek Pastuszczak Elysium z siedzibą w Rzeszowie, przy ulicy Zbyszewskiego 9/10, NIP: 8133880027 (zwany dalej „Organizatorem").
- Festiwal jest otwarty dla zwiedzających w następujących godzinach:
- 5.07.2025 – w godzinach od 10:00 do 20:00,
- 6.07.2025 – w godzinach od 10:00 do 18:00
- Festiwal odbywa się na terenie EXPO XXI, ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie (określanym dalej jako "teren Festiwalu" lub "obiekt").
- Festiwal jest kwalifikowany jako impreza masowa zgodnie z Ustawą z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 616).
- Status Wystawcy otrzymuje podmiot, który zawarł z Organizatorem umowę dotyczącą wynajmu przestrzeni wystawienniczej lub umowę wynajmu przestrzeni wystawienniczej wraz z dodatkowymi usługami (określaną dalej jako umowa z Organizatorem) oraz uiścił stosowne opłaty zgodnie z warunkami umowy.
- Do udziału w Festiwalu uprawnieni są Wystawcy, których profil działalności jest zgodny z tematyką Festiwalu.
§ 2 Przestrzeń wystawiennicza
- Wystawcy otrzymują przestrzeń wystawienniczą przydzieloną przez Organizatora zgodnie z umową (określaną dalej jako "Stoisko"). Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany pierwotnie wyznaczonej lokalizacji z przyczyn organizacyjnych, technicznych lub innych niezależnych od Organizatora.
- Dostęp do obiektu dla Wystawców będzie możliwy w dniach:
- 04.07.2025 – w godzinach od 18:00 do 22:00
- 05.07.2025 – w godzinach od 8:00 do 21:00
- 06.07.2025 – w godzinach od 9:00 do 22:00
- Organizator zastrzega możliwość zmiany godzin otwarcia obiektu dla zwiedzających. W takim przypadku informacja zostanie przekazana Wystawcom poprzez wiadomość e-mail oraz opublikowana na oficjalnym profilu Festiwalu w mediach społecznościowych.
- Każdy Wystawca po przybyciu na miejsce Festiwalu zobowiązany jest do rejestracji u przedstawiciela Organizatora w celu otrzymania wskazówek dotyczących lokalizacji przydzielonego Stoiska.
- Wystawca zobowiązuje się do instalacji Stoiska w wyznaczonym miejscu i niewprowadzania zmian w jego lokalizacji bez wcześniejszej konsultacji z Organizatorem.
- Niedozwolone jest umieszczanie jakichkolwiek elementów ekspozycji lub przedmiotów związanych ze Stoiskiem poza wyznaczoną powierzchnią wystawienniczą.
- Wystawca ma obowiązek przygotować Stoisko do godziny 10:00 i utrzymać je w stanie funkcjonowania do godziny 20:00 pierwszego dnia oraz przygotować Stoisko do godziny 10:00 i utrzymać je do godziny 18:00 drugiego dnia Festiwalu.
- Demontaż Stoisk może odbywać się drugiego dnia Festiwalu w godzinach 18:00 - 22:00.
- Po zakończeniu demontażu Stoiska Wystawca ma obowiązek zgłosić ten fakt Organizatorowi celem przeprowadzenia inspekcji powierzchni.
- Organizator ma prawo obciążyć Wystawcę kosztami naprawy lub wymiany uszkodzonego wyposażenia Stoiska (w szczególności elementów takich jak: stoły, krzesła, wykładzina, elementy konstrukcyjne).
- Organizator nie przyjmuje odpowiedzialności materialnej za mienie pozostawione na Stoiskach bez nadzoru Wystawcy.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności materialnej za szkody spowodowane przez zwiedzających w obrębie Stoisk.
- Bez uprzedniej zgody Organizatora zabrania się wnoszenia na teren Festiwalu:
- broni wszelkiego rodzaju (palnej, białej, treningowej, pneumatycznej)
- amunicji
- materiałów wybuchowych
- substancji toksycznych i łatwopalnych
- przedmiotów stanowiących zagrożenie dla bezpieczeństwa i zdrowia uczestników
- środków odurzających
- Wprowadzanie zwierząt na teren Festiwalu jest zabronione, z wyłączeniem psów asystujących posiadających odpowiednie oznaczenie.
- Na terenie Festiwalu kategorycznie zabrania się:
- używania otwartego ognia
- palenia wyrobów tytoniowych i e-papierosów wewnątrz obiektu
- posiadania i zażywania środków odurzających
- Na terenie Festiwalu obowiązuje bezwzględny zakaz konsumpcji alkoholu poza wyznaczoną strefą.
- Obowiązuje bezwzględny zakaz prowadzenia agitacji politycznej. Nieprzestrzeganie tego zakazu może skutkować natychmiastowym usunięciem z terenu Festiwalu i nakazem likwidacji Stoiska. W takiej sytuacji wniesione opłaty oraz poniesione koszty nie podlegają zwrotowi, a Wystawcy nie przysługuje prawo do żądania odszkodowania czy rekompensaty, w tym z tytułu utraconych korzyści.
- Wystawca zobowiązuje się do prezentowania wyłącznie towarów dopuszczonych do obrotu prawnego oraz nienaruszających praw własności intelektualnej osób trzecich, zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawą Prawo własności przemysłowej.
- Wystawca zobowiązuje się do prezentowania i sprzedaży wyłącznie produktów, które nie stanowią nieprzetworzonych utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Powyższe ograniczenie nie dotyczy produktów wytworzonych tradycyjnymi metodami produkcji, w tym artykułów spożywczych, napojów oraz towarów, w których wykorzystanie sztucznej inteligencji stanowiło jedynie element procesu twórczego.
- Organizator może zażądać natychmiastowego usunięcia ze Stoiska elementów zagrażających bezpieczeństwu lub naruszających punkty 7, 14, 15, 18 i 19 niniejszego paragrafu, jak również treści nawołujących do nienawiści, zachęcających do przestępstwa lub sprzecznych z zasadami współżycia społecznego.
§ 3 Warunki płatności i fakturowanie
- Organizator rozpoczyna wystawianie faktur za uczestnictwo w Festiwalu od dnia 1 marca 2025 roku.
- Faktury wystawiane są:
- dla zamówień złożonych przed 1 marca 2025 - począwszy od 1 marca 2025
- dla zamówień złożonych po 1 marca 2025 - na bieżąco do 2 dni roboczych od złożenia zamówienia
- Wszystkie faktury wystawiane przez Organizatora do 19 marca mają 30-dniowy termin płatności liczony od daty wystawienia faktury.
- Wszystkie faktury wystawiane przez Organizatora od 20 marca mają 14-dniowy termin płatności liczony od daty wystawienia faktury.
- Brak terminowej płatności może skutkować odmową realizacji zamówienia, anulowaniem rezerwacji lub odstąpieniem od umowy zgodnie z § 6 punkt 3 niniejszego regulaminu.
§ 4 Działania reklamowe i promocyjne
- Wystawca ma prawo do prowadzenia działań reklamowych i promocyjnych w obrębie własnego Stoiska, w tym do ekspozycji roll-upów, banerów, plakatów oraz dystrybucji materiałów promocyjnych, bez konieczności uzyskania dodatkowej zgody Organizatora.
- Prowadzenie działań promocyjnych poza obszarem własnego Stoiska (w tym działań wymienionych w pkt 1) wymaga wcześniejszej konsultacji z Organizatorem odnośnie zakresu, charakteru, lokalizacji i czasu trwania takich działań oraz wniesienia stosownej opłaty na rzecz Organizatora.
- Realizacja działań promocyjnych poza wyznaczonym Stoiskiem bez uzgodnienia z Organizatorem zgodnie z pkt 2 uprawnia Organizatora do:
- żądania usunięcia materiałów promocyjnych z miejsc niedozwolonych
- w przypadku niezastosowania się do żądania - usunięcia materiałów na koszt Wystawcy bez konieczności uzyskania upoważnienia sądowego
- nałożenia na Wystawcę kary finansowej w wysokości 1000 zł (z terminem płatności 7 dni od daty wystawienia faktury)
- obciążenia Wystawcy kosztami usunięcia materiałów oraz naprawy ewentualnych szkód powstałych w wyniku ich nieuprawnionej ekspozycji
- Wystawca nie jest uprawniony do prowadzenia działań reklamowych lub promocyjnych na rzecz podmiotów trzecich na Stoisku lub poza nim bez uprzedniej zgody Organizatora.
- W przypadku naruszenia postanowień pkt 4 i braku zgody Organizatora, Organizator jest uprawniony do:
- zażądania usunięcia materiałów promocyjnych
- w przypadku niezastosowania się do żądania - usunięcia materiałów na koszt Wystawcy bez konieczności uzyskania upoważnienia sądowego
- nałożenia na Wystawcę kary finansowej w wysokości 2000 zł (z terminem płatności 7 dni od daty wystawienia faktury)
- obciążenia Wystawcy kosztami usunięcia materiałów oraz naprawy ewentualnych szkód
§ 5 Odpowiedzialność stron i wykorzystanie wizerunku
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności materialnej za przedmioty pozostawione na Stoiskach, w szczególności za mienie pozostawione bez nadzoru Wystawcy.
- Organizator nie przyjmuje odpowiedzialności materialnej za szkody wyrządzone w obrębie Stoisk przez zwiedzających lub osoby trzecie.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za odwołanie Festiwalu lub zmianę jego terminu spowodowane okolicznościami od niego niezależnymi, w tym w szczególności: wystąpieniem siły wyższej, wprowadzeniem stanu wyjątkowego, ogłoszeniem stanu klęski żywiołowej, wystąpieniem katastrofy naturalnej, aktem terrorystycznym, ogłoszeniem żałoby narodowej lub wprowadzeniem stanu epidemii. W takich przypadkach wniesione przez Wystawcę opłaty zostają zaliczone na poczet kolejnej edycji Festiwalu.
- Wystawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone w związku z uczestnictwem w Festiwalu - zarówno wobec zwiedzających, innych Wystawców jak i Organizatora, w tym za szkody dotyczące obiektu i jego wyposażenia.
- Wystawca przyjmuje pełną odpowiedzialność za oferowany asortyment i świadczone usługi oraz ich zgodność z obowiązującymi przepisami prawa.
- Wystawca ponosi wyłączną i całkowitą odpowiedzialność za zgodność prowadzonej działalności z przepisami prawa, w tym w szczególności za:
- organizowane konkursy, loterie i inne formy aktywności
- wykorzystywanie wynalazków i wzorów użytkowych
- stosowanie patentów i znaków towarowych
- przestrzeganie praw autorskich i licencyjnych
- uiszczanie wymaganych opłat na rzecz organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
- Wystawca przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę na wykonywanie podczas Festiwalu dokumentacji fotograficznej i filmowej. Wystawca udziela zgody na wykorzystanie materiałów zawierających jego wizerunek w celach promocyjnych Organizatora, zarówno w formie elektronicznej jak i drukowanej.
§ 6 Warunki odstąpienia od umowy
- Wystawca ma możliwość odstąpienia od umowy z Organizatorem nie później niż do 1 maja 2025 roku. W przypadku takiego odstąpienia, Wystawcy przysługuje zwrot w wysokości 90% sumy wszystkich wniesionych przez niego opłat na podstawie umowy z Organizatorem. Wystawca nie jest uprawniony do dochodzenia od Organizatora jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych, rekompensat czy zwrotu utraconych korzyści.
- Wystawca ma możliwość odstąpienia od umowy z Organizatorem po dacie 1 maja 2025 roku. W przypadku takiego odstąpienia, wszelkie opłaty wniesione przez Wystawcę na podstawie umowy z Organizatorem, jak również inne poniesione koszty, nie podlegają zwrotowi. Wystawca nie jest uprawniony do dochodzenia od Organizatora jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych, rekompensat czy zwrotu utraconych korzyści.
- W przypadku braku uiszczenia przez Wystawcę opłat wynikających z umowy, Organizator zachowuje prawo do odstąpienia od umowy z Wystawcą, nie później niż do zakończenia Festiwalu. W takiej sytuacji wszelkie koszty poniesione przez Wystawcę nie podlegają zwrotowi, a Wystawcy nie przysługuje prawo do żądania jakichkolwiek odszkodowań, rekompensat czy zwrotu utraconych korzyści.
- Organizator zastrzega sobie możliwość odstąpienia od umowy z Wystawcą, nie później niż do dnia zakończenia Festiwalu, jeżeli charakter Stoiska będzie niezgodny z zasadami współżycia społecznego lub dobrymi obyczajami. W takiej sytuacji Organizator zwróci Wystawcy wniesione opłaty, jednak Wystawca nie będzie uprawniony do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych, rekompensat czy zwrotu utraconych korzyści.
- W przypadku naruszenia przez Wystawcę postanowień niniejszego regulaminu (ze szczególnym uwzględnieniem punktów 7, 14, 15, 16, 17 i 18 par. 2), Organizator ma prawo do odstąpienia od umowy z Wystawcą, nie później niż do zakończenia Festiwalu. W takiej sytuacji wszelkie poniesione przez Wystawcę koszty nie podlegają zwrotowi, a Wystawca nie jest uprawniony do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych, rekompensat czy zwrotu utraconych korzyści.
- Odstąpienie od umowy wymaga formy pisemnej, przy czym dopuszczalne jest przesłanie podpisanego skanu dokumentu na uzgodniony adres poczty elektronicznej służący do komunikacji między Organizatorem a Wystawcą. Taką formę odstąpienia uznaje się za skuteczną.
§ 8 Warunki sprzedaży
- Sprzedaż oferowanych usług prowadzona jest wyłącznie na rzecz osób prowadzących działalność gospodarczą lub działalność nierejestrowaną.
- Dokonując zakupu, Klient oświadcza, że nabywa produkt/usługę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub działalnością nierejestrowaną.
- Zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru przy składaniu zamówienia jest równoznaczne z akceptacją regulaminu i potwierdzeniem oświadczenia, o którym mowa w pkt. 2.
- Sprzedaż nie jest prowadzona na rzecz konsumentów w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego.
- W przypadku podania fałszywych danych odpowiedzialność za błędne oświadczenie ponosi Klient.
§ 7 Postanowienia końcowe
- W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie decyzje podejmuje Organizator.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie do dnia 05.06.2025.
- Każdy Wystawca ma obowiązek zapoznania się z Regulaminem i przestrzegania jego postanowień.
- Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania ani z ponoszenia konsekwencji wynikających z jego naruszenia.
- Wykorzystywanie nazwy 'Festiwal Elysium', 'Festiwal Książek, Gier i Fikcji Wszelkiej Elysium', logo Festiwalu oraz innych oznaczeń identyfikujących Organizatora w celach innych niż informowanie o planowanym uczestnictwie w Festiwalu i promocja samego Festiwalu wymaga uprzedniej pisemnej zgody Organizatora.
- Aktualna wersja niniejszego Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej Festiwalu festiwalelysium.pl oraz w punkcie informacyjnym podczas trwania Festiwalu.
Regulamin sprzedaży biletów
§ 1 Postanowienia ogólne
System sprzedaży biletów na Festiwal Elysium dostępny pod adresem internetowym festiwalelysium.pl prowadzony jest przez Marka Pastuszczak.
§ 2 Definicje
- Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca - Marek Pastuszczak.
- Klient - każdy podmiot dokonujący zakupu biletów.
- System - system sprzedaży biletów prowadzony przez Sprzedawcę.
- Bilet - dokument uprawniający do wstępu na Festiwal Elysium, wymieniany przy wejściu na opaskę festiwalową.
- Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta zmierzające do zakupu Biletu.
§ 3 Dane kontaktowe
Numer NIP Sprzedawcy: 8133880027
Adres Sprzedawcy: Marek Pastuszczak Elysium
ul. Zbyszewskiego 9/10, Rzeszów 35-119
E-mail: marek.pastuszczak@gmail.com
Telefon: +48 691487832
Rachunek bankowy: mBank 89 1140 2004 0000 3502 8250 3741
§ 4 Wymagania techniczne
Do zakupu biletów niezbędne są:
- urządzenie z dostępem do internetu i przeglądarką internetową
- aktywne konto e-mail
§ 5 Informacje ogólne
- Ceny biletów podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu systemu spowodowane siłą wyższą lub działaniem osób trzecich.
- Młodzież do 18 roku życia może uczestniczyć w festiwalu bezpłatnie.
- Bilet podlega wymianie na opaskę upoważniającą do wstępu przez oba dni festiwalu.
§ 6 Zasady zakupu biletów
Aby zakupić bilet należy:
- wybrać rodzaj biletu
- wypełnić formularz danymi osobowymi
- wybrać metodę płatności
- dokonać płatności
§ 7 Metody płatności
Dostępne metody płatności:
- PayNow
§ 8 Realizacja zamówienia
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma potwierdzenie na wskazany adres e-mail
- Bilet zostanie wysłany w formie elektronicznej po zaksięgowaniu płatności
- Płatność należy wykonać w ciągu 7 dni od zamówienia
§ 9 Zwroty i reklamacje
Zwrot biletu możliwy jest wyłącznie w przypadku:
- odwołania wydarzenia
- zmiany terminu wydarzenia
- istotnej zmiany programu
W powyższych przypadkach zwrot realizowany jest na konto, z którego dokonano płatności.
§ 10 Postanowienia końcowe
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu
- W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy prawa polskiego
- Aktualny regulamin dostępny jest na stronie internetowej Festiwalu
Regulamin konkursu cosplay
§ 1 Postanowienia ogólne
- Organizatorem Panteonu Cosplayu (zwanego również Konkursem Cosplay) jest Marek Pastuszczak Elysium z siedzibą w Rzeszowie, przy ulicy Zbyszewskiego 9/10, NIP: 8133880027 (zwany dalej „Organizatorem").
- Koordynatorem Panteonu Cosplayu jest duet Wi Cosplay w składzie: Wojciech (Wojti) Rechłowicz oraz Ilona (Iya) Rechłowicz.
- Panteon Cosplayu odbędzie się w trakcie wydarzenia I Festiwal Książek, Gier i Fikcji Wszelakiej Elysium odbywającego się 5-6 lipca 2025 w Centrum Targowo Kongresowym EXPO XXI, przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie.
- Uczestnikiem Panteonu Cosplayu może zostać osoba fizyczna, która zakupi bilet na wydarzenie, wypełni formularz zgłoszeniowy, a jej zgłoszenie przejdzie selekcję konkursową.
- Uczestnicy Panteonu Cosplayu będą mogli skorzystać z szybszego wejścia na festiwal (wejściem VIP). W formularzu zgłoszeniowym wymagane jest podanie numeru biletu.
- Jeżeli Uczestnik Panteonu Cosplayu jest niepełnoletni, wymagana jest pisemna zgoda rodzica lub opiekuna prawnego na udział w Panteonie Cosplayu. Należy ją wydrukować w dwóch kopiach, jedną z nich oddać podczas akredytacji, a drugą do rąk Koordynatorów Panteonu Cosplayu podczas prób scenicznych.
- Panteon Cosplayu nie jest grą losową, zakładem wzajemnym ani loterią promocyjną, których wynik zależy od przypadku (przeprowadzenia losowania) w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dziennik Ustaw z 2009 r., Nr 201 poz. 1540).
- Kostiumy i występy kwalifikujące się do konkretnych kategorii będą oceniane przez trzyosobowe Jury wyznaczone przez Organizatora.
- Uczestnik wyraża zgodę na obecność na nagraniach wideo oraz zdjęciach wykonanych podczas trwania Panteonu Cosplayu oraz wydarzenia i rozpowszechnianie ich w dowolnej formie. Każdy uczestnik może zażądać od Organizatora zaprzestania upubliczniania jego wizerunku w sytuacji, kiedy może to w istotny sposób naruszyć jego godność osobistą.
- Zgłaszający wyraża zgodę na przetwarzanie i przechowywanie danych przesłanych przez niego do Organizatora oraz Koordynatorów Panteonu Cosplayu.
§ 2 OGÓLNE INFORMACJE KONKURSOWE
- Do Panteonu Cosplayu dopuszczane są kostiumy fikcyjnych postaci pochodzących z oficjalnie wydanych na rynku mang, anime, gier, filmów, seriali, komiksów, itp. Wymagane jest przesłanie w zgłoszeniu zdjęć referencyjnych, czyli oficjalnych grafik prezentujących wygląd postaci, na bazie której kostium został zrobiony. Nie dopuszcza się projektów własnych (tak zwanych OC) i żadnych wariacji na temat istniejących postaci.
- Uczestnicy Panteonu Cosplayu oświadczają, że ich kostium został wykonany własnoręcznie w minimum 80%. Dopuszcza się drobną pomoc osób trzecich oraz zakup pomniejszych elementów (np. buty lub peruka). Podczas rundy jury należy poinformować Jurorów o wszystkich elementach niewykonanych przez siebie.
- W razie wprowadzenia Koordynatorów oraz Jurorów w błąd i wystawienie kostiumu niewykonanego przez Uczestnika, Uczestnik zostanie zdyskwalifikowany z Panteonu Cosplayu oraz wykluczony z możliwości wzięcia udziału w Panteonie Cosplayu na kolejnej edycji Festiwalu.
- Uczestnik może zgłosić do Konkursu kostium, który był już nagradzany na innym evencie w Polsce. Kostiumy nagrodzone na finałach międzynarodowych konkursów nie są dopuszczane do udziału w Konkursie.
§ 3 ZGŁOSZENIA NA KONKURS
- Do Panteonu Cosplayu należy zgłosić się poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego w terminie podanym w punkcie 4.1.
- Do Panteonu Cosplayu można zgłaszać się solowo lub jako grupa.
- Do Panteonu Cosplayu może zakwalifikować się maksymalnie 40 Uczestników.
- W przypadku zbyt dużej ilości zgłoszeń, Koordynatorzy przeprowadzą jakościową selekcję konkursową.
- W przypadku zgłoszeń grupowych, każdy członek grupy musi wysłać osobny formularz zgłoszeniowy, przy czym załączniki może wysłać tylko lider grupy. Zgłoszenia zbiorcze, w których umieszczono dane kilku osób, traktowane będą jako nieregulaminowe i zostaną one odrzucone podczas selekcji konkursowej.
- W obrębie jednej grupy można zgłosić jedynie kostiumy postaci z tej samej serii. Do Panteonu Cosplayu nie będzie dopuszczane mieszanie postaci z różnych serii w obrębie grupy.
- W Panteonu Cosplayu przewidywana jest osobna kategoria dedykowana dla debiutantów. Za debiutantów uważa się osoby, które brały udział w maksymalnie trzech konkursach cosplay (ten konkurs może być trzecim) bez względu na to, czy w poprzednich konkursach uczestnik coś wygrał.
- Zgłoszenia niekompletne lub zawierające niepoprawne treści zostaną odrzucone podczas selekcji konkursowej.
- Zgłoszenia nadesłane po upłynięciu terminu przyjmowania zgłoszeń (4.1) zostaną odrzucone podczas selekcji konkursowej.
- Koordynatorzy nie modyfikują ani nie poprawiają nadesłanych plików. Jeżeli pliki nie są zgodne z regulaminem Panteonu Cosplayu, zgłoszenie zostanie odrzucone podczas selekcji konkursowej.
- Wypełnienie i wysłanie formularza rejestracyjnego do udziału w Panteonu Cosplayu na I Festiwalu Książek, Gier i Fikcji Wszelakiej Elysium jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego regulaminu oraz jego całkowitą akceptacją. Nieznajomość regulaminu Panteonu Cosplayu nie zwalnia Uczestnika z jego przestrzegania.
- W razie wątpliwości czy zgłoszenie zostało poprawnie przesłane można zapytać o to drogą mailową Koordynatorów. Koordynatorzy sprawdzą wtedy czy zgłoszenie dotarło, ale nie sprawdzą poprawności tego zgłoszenia przez upływem końca terminu ich przyjmowania.
- Do Panteonu Cosplayu jedna osoba może zgłosić tylko jeden strój. Koordynatorzy będą brali pod uwagę tylko jedno, najnowsze zgłoszenie wysłane przez tę samą osobę, a wszystkie jej poprzednie zgłoszenia zostaną automatycznie odrzucone podczas selekcji.
§ 4 TERMINY
- Zgłoszenia do Panteonu Cosplayu są przyjmowane od 22.04.2025 do 01.06.2025 do godziny 23:59.
- Do 08.06.2025 osoby, które wysłały zgłoszenie otrzymają drogą mailową informację zwrotną o zakwalifikowaniu się do Panteonu Cosplayu lub o nieprzejściu selekcji konkursowej.
- Do 15.06.2025 Uczestnicy mają możliwość na wprowadzenie zmian w zgłoszeniu konkursowym (tj. korekta scenariusza, zmiana rekwizytów, podkładu dźwiękowego, wideo lub statycznego obrazu i zdjęć referencyjnych). Wszelkie zmiany muszą dostać mailową akceptację Koordynatorów.
- Jeśli do dnia 15.06.2025 Uczestnik poinformuje drogą mailową Koordynatorów o rezygnacji z udziału w Panteonie Cosplayu, Koordynatorzy mają prawo do przyjęcia w jego miejsce osoby, która nie przeszła pierwszej selekcji konkursowej. Po tym terminie nie będzie możliwości przyjęcia nowych Uczestników.
- Do 01.07.2025 Uczestnicy otrzymają drogą mailową wszystkie szczegółowe informacje dotyczące przebiegu Panteonu Cosplayu.
§ 5 ZAŁĄCZNIKI ZGŁOSZENIOWE
- Wysyłając zgłoszenie, Uczestnik oświadcza, że posiada pełne lub częściowe prawa autorskie i/lub pokrewne, lub dysponuje odpowiednią licencją, które wyraźnie uprawniają go do publicznego odtwarzania i prezentowania wszelkich materiałów audiowizualnych (w tym utworów muzycznych, nagrań, sampli, podkładów oraz elementów wizualnych) przed widownią podczas swojego występu scenicznego. Uczestnik potwierdza jednocześnie, że wykorzystanie tych materiałów w kontekście publicznego wykonania nie narusza praw osób trzecich, a w przypadku roszczeń z tego tytułu, ponosi pełną odpowiedzialność prawną i finansową.
- Każdy Uczestnik musi przesłać w formularzu zgłoszeniowym zdjęcia referencyjne, czyli oficjalne grafiki prezentujące wygląd postaci, na bazie której kostium został zrobiony. Wymagane jest od 3 do 5 zdjęć referencyjnych postaci (za wyjątkiem sytuacji, gdy strój powstaje na bazie jedynego istniejącego zdjęcia referencyjnego). Słaba jakość zdjęć referencyjnych lub ich niewystarczająca ilość może być powodem nie przejścia selekcji konkursowej.
- Soliści oraz wszyscy członkowie grup mogą przesłać w formularzu zgłoszeniowym listę rekwizytów. Na scenę będzie można wnieść tylko te rekwizyty, które zostaną wymienione w zgłoszeniach. Jako rekwizyt uważa się przedmioty należące fabularnie do postaci (np. bronie), które są również widoczne na zdjęciach referencyjnych.
- Soliści oraz liderzy grup muszą przesłać w formularzu zgłoszeniowym zapowiedź dla konferansjera w formie np. fabularnego wstępu lub listy Uczestników z ich pseudonimami, imionami postaci oraz z nazwą serii.
- Soliści oraz liderzy grup muszą przesłać w formularzu zgłoszeniowym podkład dźwiękowy w formie pliku .mp3, który będzie odtwarzany podczas występu. Muzyka, dźwięki i dialogi muszą znajdować się w jednym pliku dźwiękowym. Długość podkładu musi zgadzać się z ramami czasowymi występu (7.2), w przeciwnym wypadku będzie traktowany jako niezgodny z regulaminem i może być powodem nie przejścia selekcji konkursowej.
- Soliści oraz liderzy grup muszą przesłać w formularzu zgłoszeniowym scenariusz występu. Jakość i atrakcyjność scenariusza są brane pod uwagę podczas selekcji konkursowej, dlatego zaleca się szczegółowe opisanie swojego pomysłu na występ. Scenariusz łamiący punkty w sekcji 8 może być powodem nie przejścia selekcji konkursowej.
- Soliści oraz liderzy grup mogą przesłać w formularzu zgłoszeniowym wideo w formie pliku lub statyczny obraz, które zostaną wyświetlone podczas występu na rzutniku obok sceny. Wideo musi mieć formę pliku .mp4 (w standardzie H.264 o rozdzielczości 720p lub 1080p oraz od 24 do 60 klatek na sekundę. Długość wideo musi zgadzać się z ramami czasowymi występu (7.2), w przeciwnym wypadku będzie traktowany jako niezgodny z regulaminem i może być powodem nie przejścia selekcji konkursowej. Statyczny obraz musi mieć formę pliku .jpg lub .png i będzie on wyświetlany przez całą długość trwania podkładu dźwiękowego.
- Soliści oraz liderzy grup mogą przesłać w formularzu zgłoszeniowym informację o scenografii. Na scenę będzie można wnieść tylko te elementy scenografii, które zostaną wymienione w zgłoszeniach. Za scenografię uważa się takie rzeczy, jak np. ścianki, dekoracje czy przedmioty, z którymi na scenie Uczestnicy wchodzą w interakcję, ale nie są rekwizytem przypisanym do postaci.
- Soliści oraz liderzy grup mogą przesłać w formularzu zgłoszeniowym plan oświetlenia scenicznego, który zostanie przekazany ekipie odpowiedzialnej za obsługę oświetlenia podczas Panteonu Cosplayu. Nie jest zalecane zmienianie świateł w bardzo krótkim odstępie czasu.
§ 6 RUNDA JURY I KRYTERIA OCENIANIA
- Na rundę jury obowiązkowo muszą się stawić Uczestnicy zakwalifikowani do Panteonu Cosplayu. Niestawienie się na rundę jest podstawą do dyskwalifikacji uczestnika z Panteonu Cosplayu.
- Podczas rundy jury ocenie podlega wyłącznie kostium Uczestnika (w tym peruka, makijaż i charakteryzacja). Fizyczne aspekty Uczestnika (np. wzrost, waga, kolor skóry, kwestie zdrowotne) nie są brane pod uwagę. Brak posiadanych soczewek nie wpływa negatywnie na ocenę kostiumu.
- Każdy Uczestnik Panteonu Cosplayu oceniany jest indywidualnie. Dopuszcza się więc nagrodzenie jednego z członków grupy.
- Jurorzy będą oceniać kostiumy Uczestników Panteonu Cosplayu według poniższych kryteriów:
- Jakość wykonania (czystość i schludność każdego z prezentowanych elementów kostiumu)
- Zgodność ze zdjęciami referencyjnymi (proporcje, kolory, dokładność odwzorowania każdego z elementów)
- Techniki zastosowane podczas tworzenia kostiumu (ich ilość oraz jakość).
- Jurorzy będą oceniać występy Uczestników według poniższych kryteriów:
- Zrozumiałość przekazu
- Zachowanie sceniczne (walory aktorskie, reżyseria i choreografia)
- Oprawa wizualna (scenografia, rekwizyty).
§ 7 WYSTĘPY SCENICZNE
- Podczas Panteonu Cosplayu dopuszcza się dwie formy występów scenicznych: prezentacja solo oraz prezentacja grupowa.
- W zależności od wybranej formy występu, obowiązują następujące ramy czasowe:
- prezentacja solo (30 - 90 sekund)
- prezentacja grupowa (60 - 180 sekund)
- Uczestnicy przed wysłaniem formularza mają możliwość skontaktowania się z Koordynatorami Panteonu Cosplayu z prośbą o wydłużenie czasu na występ, przedstawiając scenariusz występu oraz konkretną argumentację.
- Koordynatorzy zastrzegają sobie prawo do przerwania występu, usunięcia Uczestnika ze sceny i zdyskwalifikowania z Panteonu Cosplayu, jeżeli jego zachowanie sceniczne naruszy zasady wymienione w sekcji 8.
- Wszyscy Uczestnicy mają obowiązek stawienia się na próbę sceniczną, która zostanie przeprowadzona w godzinach podanych przez Koordynatorów drogą mailową na sali, w której będzie odbywać się Panteon Cosplayu. Niepojawienie się na próbie bez wcześniejszej zgody Koordynatorów jest równoznaczne ze zdyskwalifikowaniem Uczestnika z Panteonu Cosplayu. Próba powinna jak najwierniej odzwierciedlać właściwy występ.
- Podczas próby scenicznej nie jest obowiązkowe występowanie w pełnym stroju. Zaleca się założenie elementów, które mogą sprawiać problem podczas występu. Należy jednak zabrać ze sobą wszystkie zgłoszone w formularzu rekwizyty.
- Na próbę sceniczną należy zabrać całą scenografię i ustalić jej rozstawienie z ekipą obsługującą scenę. Scenografia musi być na tyle trwała, by możliwe było jej łatwe przenoszenie bez ryzyka uszkodzenia. Powinna ona stać/leżeć samodzielnie lub być trzymana wyłącznie przez zgłoszoną w formularzu osobę asystującą.
- W prezentacji scenicznej solowej dopuszczana jest pomoc maksymalnie dwóch tzw. „stage ninja". O tym, że uczestnik będzie miał takich pomocników na scenie należy poinformować w formularzu zgłoszeniowym. Stage ninja nie może odgrywać istotnej postaci fabularnej. Jurorzy i widzowie muszą jednoznacznie widzieć, że stage ninja są pomocnikami solisty oraz że nie jest to występ grupowy.
- W prezentacji scenicznej grupowej nie jest dozwolona pomoc stage ninja. Wszystkie role muszą być wyznaczone w obrębie osób będących w składzie grupy.
§ 8 CZYNNOŚCI ZABRONIONE NA SCENIE
Zabrania się na scenie:
- Korzystania z przedmiotów zagrażających zdrowiu lub życiu wszystkich uczestników Panteonu Cosplayu, w tym przedmiotów szklanych i łatwo tłukących się
- Korzystania z niezgłoszonych w formularzu rekwizytów i scenografii
- Korzystania z przedmiotów zagrażających zdrowiu lub życiu wszystkich uczestników Konkursu, w tym przedmiotów szklanych i łatwo tłukących się
- Korzystania z otwartego ognia i efektów pirotechnicznych (np. fajerwerki, zimne ognie, race dymne)
- Używania uciążliwych substancji (m.in. konfetti, brokat, pierze, piasek, woda, sztuczna krew)
- Wnoszenia alkoholu i innych środków odurzających
- Używania wulgarnego języka
- Zachowań o nacechowaniu erotycznym lub politycznym
- Fizycznego kontaktu z publicznością lub jurorami
§ 9 ZAPLECZE TECHNICZNE
- Organizator Panteonu Cosplayu zapewnia Uczestnikom podczas występu scenicznego:
- Stoliki (maksymalnie 2 sztuki)
- Krzesełka (maksymalnie 4 sztuki)
- Pomoc z wejściem na scenę oraz z zejściem
- Organizator Panteonu Cosplayu nie zapewnia Uczestnikom:
- Mikrofonów (wszelkie dialogi muszą znajdować się w przesłanym w zgłoszeniu podkładzie)
- Ścianek i dekoracji (wszystkie tego typu rzeczy powinny zostać przygotowane przez Uczestników)
- „Stage ninja" do obsługi scenografii i pomocy w trakcie prezentacji (powinny być to osoby wyznaczone i zgłoszone przez Uczestników w przesłanym zgłoszeniu)
§ 10 NAGRODY
- Ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród nastąpi zaraz po naradzie Jurorów.
- Jury ma prawo do nieprzyznania nagród, jeśli uzna taką decyzję za stosowną. Może również nagrodzić jednego Uczestnika w kilku niekolidujących ze sobą kategoriach.
- Decyzja Jury jest ostateczna bez możliwości odwoływania się bądź zaskarżenia.
- Uczestnicy Panteonu Cosplayu mogą ubiegać się o nagrody w następujących kategoriach:
- GRAND PRIX
- Nagroda indywidualna, może ją zdobyć zarówno solista jak i osoba występująca w grupie
- Ocenie podlega strój i prezentacja sceniczna
- Statuetka pamiątkowa
- Nagroda pieniężna 2000 zł
- II MIEJSCE
- Nagroda indywidualna, może ją zdobyć zarówno solista jak i osoba występująca w grupie
- Ocenie podlega strój i prezentacja sceniczna
- Statuetka pamiątkowa
- Nagroda pieniężna 1200 zł
- III MIEJSCE
- Nagroda indywidualna, może ją zdobyć zarówno solista jak i osoba występująca w grupie
- Ocenie podlega strój i prezentacja sceniczna
- Statuetka pamiątkowa
- Nagroda pieniężna 750 zł
- DEBIUT
- Nagroda indywidualna, może ją zdobyć zarówno solista jak i osoba występująca w grupie
- Ocenie podlega strój i/lub prezentacja sceniczna
- Ten konkurs jest maksymalnie 3 konkursem Uczestnika
- Statuetka pamiątkowa
- Nagroda pieniężna 500 zł
- STRÓJ
- Nagroda indywidualna, może ją zdobyć zarówno solista jak i osoba występująca w grupie
- Ocenie podlega TYLKO strój
- Statuetka pamiątkowa
- Nagroda pieniężna 500 zł
- WYSTĘP
- Ocenie podlega TYLKO występ sceniczny. Dotyczy solistów i grup
- Statuetki pamiątkowe (dla każdego członka grupy)
- Nagroda pieniężna 500 zł (do podziału jeśli wygra grupa)
- Wyróżnienia jurorskie
- Statuetki pamiątkowe (x3)
- Nagroda pieniężna 200 zł (x3)
- Możliwość otrzymania printa cosplayowego z podpisem jurora jako część wyróżnienia
- GRAND PRIX
§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Organizator i Koordynatorzy zastrzegają sobie prawo do:
- Zmiany terminu przyjmowania zgłoszeń
- Zmiany kategorii przyznawania nagród
- Zmiany formy Panteonu Cosplayu
- Wprowadzania wszelkich zmian w niniejszym regulaminie
- Odwołania Panteonu Cosplayu z podaniem przyczyny
- Organizator i Koordynatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne problemy techniczne, mające wpływ na wypełnienie warunków uczestnictwa w Panteonu Cosplayu.
- Organizator i Koordynatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez Uczestników w szatni dla cosplayerów.
- Kwestie nieuregulowane niniejszym Regulaminem rozstrzyga Organizator lub Koordynatorzy. Uczestnicy zostaną powiadomieni drogą mailową o wprowadzeniu zmian w regulaminie.
Regulamin konkursu literackiego
§ 1 Postanowienia ogólne
- Organizatorem Konkursu jest Marek Pastuszczak Elysium z siedzibą w Rzeszowie, przy ulicy Zbyszewskiego 9/10, NIP: 8133880027 (zwany dalej „Organizatorem").
- Konkurs zostanie przeprowadzony w następujących terminach:
- 1.04.2025 – 1.06.2025 r. – nadsyłanie prac,
- 1.06.2025 – 30.06.2025 r. – ocena prac,
- 1.07.2025 – Ostateczna selekcja i powiadomienie laureatów,
- 5.07.2025 – 6.07.2025 r. – oficjalne ogłoszenie wyników i wręczenie nagród podczas Festiwalu.
- Przesłanie pracy na Konkurs jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Patronami konkursu są: Wydawnictwo Elysium, Wydawnictwo Excalibur, Kamila Goszczyńska oraz Zyszczak.pl.
§ 2 WARUNKI UCZESTNICTWA
- Tematyka konkursu: opowiadanie zawierające motyw lub nawiązanie do Pól Elizejskich. Nawiązanie może być dowolne – bezpośrednie lub pośrednie, dosłowne lub metaforyczne, centralne dla fabuły lub stanowiące jedynie tło czy drobny element utworu.
- Uczestnikami Konkursu nie mogą być pracownicy Organizatora, członkowie Jury Konkursowego, a także członkowie ich rodzin (małżonkowie, dzieci, rodzice, rodzeństwo itd.).
- Utwór musi być napisany w języku polskim i nie może przekraczać objętości 25 000 znaków ze spacjami.
- Opowiadanie należy przesłać wyłącznie poprzez formularz dostępny na stronie festiwalelysium.pl. Wszystkie prace muszą być przesłane w formacie DOCX (Dokumenty Google umożliwiają darmową konwersję do tego formatu).
- W celu zapewnienia bezstronności oceny przez jury, zabrania się umieszczania danych osobowych autora (imienia, nazwiska, pseudonimu artystycznego lub jakichkolwiek innych informacji pozwalających na identyfikację) wewnątrz zgłaszanego tekstu, pod groźbą dyskwalifikacji zgłoszenia bez możliwości odwołania.
- Jeden uczestnik może nadesłać tylko jedno opowiadanie.
- Prace muszą być oryginalne, niepublikowane wcześniej i nienagradzane w innych konkursach.
- Zakazane jest wykorzystywanie sztucznej inteligencji do tworzenia opowiadań. Wszystkie teksty zostaną sprawdzone i w przypadku podejrzenia o wykorzystanie AI w procesie pisania (fragmenty powyżej 20% objętości opowiadania) praca zostanie zdyskwalifikowana bez dalszej weryfikacji.
§ 3 JURY I NAGRODY
- Oceny nadesłanych prac dokona Jury w składzie:
- Marek Pastuszczak,
- Kamila Goszczyńska,
- Joanna Karyś,
- Piotr Mańturzyk,
- Andrzej Zyszczak,
- Paulina Zyszczak.
- Podczas oceny opowiadań brane będą pod uwagę: konstrukcja postaci, koncept, styl oraz spójność tekstu.
- Nagrody dla autorów zwycięskich prac to:
- I miejsce – 2000 zł,
- II miejsce – 1000 zł,
- III miejsce – voucher o wartości 500 zł do wykorzystania na Festiwalu.
- W przypadku zgłoszenia dużej liczby prac Organizator zastrzega sobie możliwość wydania antologii zawierającej najlepsze opowiadania. Każdy z autorów prac zakwalifikowanych do antologii spoza podium otrzyma zestaw nagród rzeczowych o łącznej wartości 100 zł.
- Warunkiem otrzymania nagrody są osobisty udział w ceremonii wręczenia nagród oraz wyrażenie zgody na opublikowanie utworu w antologii.
- Decyzje Jury Konkursu są ostateczne i nie podlegają dyskusji. Szczegółowa punktacja dla 20 najlepszych prac będzie ujęta w rankingu, który zostanie zaprezentowany na stronie festiwalelysium.pl po ogłoszeniu wyników.
§ 4 PRAWA AUTORSKIE
- Z chwilą ogłoszenia zwycięzców Organizator nabywa licencję niewyłączną do korzystania z nagrodzonych prac w zakresie:
- publikacji w antologii,
- wykorzystania do promocji konkursu i antologii w mediach.
- Autor zachowuje prawo do publikacji tekstu w innych miejscach.
§ 5 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy prawa.
- Wszelkie pytania dotyczące Konkursu należy kierować na adres: konkurs.literacki@festiwalelysium.pl.